Social ansvarlighed er et moderne kundeanliggende, som bliver stadig mere populært. For mange af nutidens forbrugere har grønne prioriteringer stor betydning for, hvor de vælger at placere deres kundeloyalitet.
Du har sandsynligvis ikke tænkt over dine grønne referencer i forbindelse med din vækststrategi. Men hvis du virkelig ønsker at skille dig ud fra dine konkurrenter, bør din SEO-strategi omfatte bæredygtighed, når du overvejer SEO for din webside.
Her er hvorfor du bør booste din vækst online med en grøn SEO-strategi og bæredygtighed som en del af din virksomheds vækststrategi.
Forbindelse
Moderne købere vil have forbindelse. De ønsker at investere i en virksomhed, som de kan interagere med, få en eller anden form for fordel af og udvikle en fælles forbindelse med.
Miljøvenlige forretningsfolk er blot en af de måder, du kan opbygge forbindelse med din målgruppe på.
Ved at gøre dit brand til en personlig, troværdig og tranperant stemme, er grønne referencer ikke kun gode for miljøet, men også gode for forretningen.
Hvis du er bekymret for miljøet og sociale spørgsmål, tyder det på, at du også bekymrer dig om dine kunder.
Det betyder også, at dine produkter har en højere værdi, og at forbrugerne er villige til at betale for denne merværdi, som til dels handler om at udligne skyldfølelse overfor overforbrug i første omgang.
Det er klart, at uoprigtige bekymringer let kan spottes, så et fokus på miljøet skal naturligvis være et ægte ønske fra din virksomhed, men hvor det er til stede, bør du udnytte fordelen for din website SEO.
Nøgleord for bæredygtighed
Nu hvor online-søgninger er blevet en instinktiv handling, når vi har brug for et svar, stiger søgningerne efter bæredygtige virksomheder og produkter hurtigt.
Google antyder faktisk, at denne tendens vil tage fart i de kommende år, og at forbrugerne i sidste ende forventer, at virksomhederne ikke har nogen miljømæssig og social indvirkning.
Så når du overvejer dine SEO-nøgleord, skal du sikre dig, at du bruger nøgleord og nøglefraser, der gør dig i stand til at placere dig på bæredygtige og grønne relaterede termer.
Vær forsigtig med, hvilke termer du vælger, for miljøvenlig er f.eks. et veletableret begreb, der har eksisteret i et par årtier, så det er allerede godt i spil. På den anden side er bæredygtige og etiske f.eks. mere moderne udtryk, så der er mindre konkurrence om at blive placeret.
Fra sidetitler til produkttitler, din om-side, forside, produktbeskrivelser, alt-tags, indlæg på sociale medier og meget mere, skal du sikre, at bæredygtighedsrelaterede udtryk som øko, upcycled, bæredygtig, etisk og genbrugt indgår i din søgeordsstrategi.
Glem heller ikke, at folk gerne vil købe lokalt, så lokalitets-SEO bør også spille en rolle i din Green SEO-strategi, så du kan ranke på søgninger efter lokale virksomheder og lokale producenter.
Mindre konkurrence
Mindre end halvdelen af det globale marked prioriterer miljøet i øjeblikket. Social ansvarlighed er en etisk og personlig beslutning, og derfor er det et markedsføringsområde, som nogle virksomheder ikke vil tage op på trods af dets stigende betydning, hvilket betyder flere kunder til dig.
Hvis du kan sikre, at din SEO-strategi placerer din virksomhed i toppen af bæredygtighedssøgninger for din niche, har du direkte adgang til et stadig relativt uberørt marked.
Sammenfatning
Som med enhver trend vil disse fordele ikke forblive niche, alle vil ret hurtigt vågne op til dem, så hvis du kan komme foran mængden, kan du høste fordelene før alle andre.
Det betyder en solid, omfattende og veludført grøn strategi med gennemprøvede nøgleord og tilgange, der vil give resultater.