Spred ordet om din bæredygtige virksomhed

//

Gennem internettet

I dag fylder markedsføring og reklamation en kæmpe rolle i alle virksomheder. Gennem globalisering og den højteknologiske tid vi lever i, er der mulig for at gøre dette på adskillige måder. Man kan gøre det gennem internettet på diverse hjemmesider. Man kan gøre det gennem sociale medier, og nå ud til et helt andet klientel med nye former for content. Man kan sågar gøre det på den klassiske måde, og sælge sig selv og sit brand gennem fysiske fremmøder, hvor potentielle kunder ser både dig og det du sælger i virkeligheden. Hver kategori har sin fordel, og kan benyttes alt efter hvilket produkt der sælges og hvilken målgruppe der er tale om. Internettet er efterhånden blevet en yderst alment tilgængelig platform, hvorfor det er essentielt at have en god hjemmeside for enhver erhvervsdrivende. Sørg derfor for at have en lækker hjemmeside, der er nem at finde rundt i og hvoraf dine produkter angår tydeligt.

Gennem sociale medier

Sociale medier har siden årtusindeskiftet haft en enorm indflydelse på alt og alle. Uanset om man vil indrømme det eller ej, så har sociale medier været med til at påvirke vores hverdag og økonomien omkring os. Langt de fleste succesfulde virksomheder har i dag en stærk profil på sociale medier som Facebook og instagram. Dette er essentielt da det først og fremmest når ud til et yngre publikum. Derudover fungerer en stærk profil på sociale medier som en autencitetsfaktor, der gør din virksomheden mere valid. Der er mange af de ældre generationer der har en mere konservativ tilgang til omtalte, og derfor foretrækker word of mouth. De glemmer at det er fuldstændigt gratis som virksomhed at oprette en profil på instagram og Facebook, hvoraf interessante statistikker om forbrugerne kan tilgås.

Gennem fysiske fremmøder

Som den konservative sælger nok ville sige er word of mouth altid den mest sælgende faktor, og en ting der ikke kan erstattes. Det kan man diskutere som man vil men faktum er at det har en stor indflydelse på mange brancher. Er der tale om dyrere genstande og tjenester der ses som investeringer, har folk i høj grad lyst til at se det først. Det samme kan ikke siges om en t-shirt eller en pakke LEGO. Går du og overvejer om det ville være relevant for dig at sælge dig selv som person, giver det god mening at finde det rette sted at gøre det. Et tænkt eksempel kunne være et konferencecenter, hvor du kan invitere en masse gamle såvel som nye, ubekendte klienter/kunder ind og høre dig tale.